Telefoninterview

Hvad er et telefoninterview?

Et telefoninterview er et interview gennem telefonen mellem deltager og interviewer.

Selvom det foregår på distancen, har vi mulighed for at stille åbne spørgsmål, og give deltageren tid til at svare, eller spørge ind til spørgsmålet, for at sikre forståelsen.

 

Effektive analyser på distancen

Telefoninterviews er effektive, da de foregår fra vores kontor, og vi ikke skal ud som ved et dybdeinterview. Samtidig er de også fleksible for deltagerne, da de kan være lige dér, hvor de nu befinder sig – så længe de har ro til at fokusere på vores interview med dem.

Selvom telefoninterviewene foregår på distancen har vi mulighed for at spørge deltagerne i dybden til et emne. Lige som ved andre kvalitative metoder. Drejer dit emne sig om følsomme emner, eller er der et behov for meget dyb forståelse af et emne, så anbefaler vi dybdeinterviews. I dybdeinterviews har vi bedre mulighed for at skabe tillid mellem os og deltagerne, hvilken giver os muligheden for at kommer helt tæt på deltagerne og deres holdninger.

Holdningsanalyser, brugerssituationer, kunderelationer…

Fokusgrupper gør sig i den grad også godt til innovationsprocesser og produktudvikling. Det gør de, fordi vi sammen med flere folk på én gang har mulighed for at vende idéer, holdninger, lege med opbygningen af gæsterejser analogt og digitalt med mere.

telefoninterview

Process

Igennem vores store erfaring med researchopgaver på konsulentbasis har givet os et fast udgangspunkt for, hvordan vi bedst kommer i mål med, at du får det bedst mulige resultat. Processen foregår i 6 steps og er selvfølgelig dynamisk. Du kan se processen på vores researchside, ved at trykke på knappen herunder.

Send os en mail med dit projekt

Vi glæder os til at høre om dit projekt i en uforpligtende samtale.